Music

wtorek, 25 czerwca 2019

Edukacja Domowa i co o niej sądzę

Hej ludzie,
Nie mam zielonego pojęcia czy tego ktoś jeszcze czyta ale dzisiaj miałam ochotę podzielić się moją opinią na temat szkoły domowej. Od trzeciej klasy podstawówki do 3 klasy gimnazjum chodziłam do szkoły domowej, a tak dokładnie to uczyłam się na platformie edukacyjnej Libratus, jest to polska szkoła dla dzieci mieszkających za granicą i co roku jeździło się do wyznaczonego miasta na egzaminy końcowe. Miałam normalną legitymację szkolną i byłam zapisana do szkoły lecz uczyłam się z lekcji na stronie internetowej Libratusa. Ogólnie jest to dobra szkoła, ma dobrze rozwinięty system edukacji, jest na takim samym poziomie jak normalna szkoła i dostaje się na koniec roku świadectwo.

Ale teraz o tym jak się uczy w domu. Ja uczyłam się sama, nie miałam nauczycieli którzy przychodzili do mnie, ani żadnej innej pomocy, byłam tylko ja i nauka. Jestem osobą która jest bardzo zmotywowana do nauki i jak czegoś nie rozumiem to powtarzam to dopóki nie zrozumiem, ale jeśli nie jesteś taką osobą to nauczanie domowe może nie być dla ciebie. *Jeśli chcecie mogę zrobić osobny post o tym jak się motywuję do czegokolwiek, napiszcie mi w komentarach*.
A więc codziennie wstawałam tak około 8, jadłam śniadanie i siadałam do nauki. Uczyłam się przez 25 minut i robiłam sobie 5 minut przerwy żeby być lepiej skupiona. Jak nie umiałam zrozumieć lekcji to szukałam filmików na Youtubie lub lekcji na Khan Academy (polecam bardzo dobra strona szczególnie do matematyki, fizyki, itp.). Na końcu każdego tematu był test i mogłam sprawdzić czy zrozumiałam temat czy muszę go jeszcze powtórzyć.

Jak do wszystkiego do edukacji domowej są plusy, takie jak:
  • wstawanie o normalnych porach, bycie wyspanym
  • nauka w swoim tempie, czy to szybko czy wolno
  • możliwość skupiania się na tych przedmiotach które ci się podobają lub przydadzą w przyszłości
  • więcej czasu na swoje hobby
  • brak zadań domowych
  • możliwość zrobienia sobie przerwy kiedy się chcę 
  • itd.
Ale też są minusy:
  • nie spotykasz się z przyjaciółmi codziennie w szkole
  • brak nauczyciela który by ci wytłumaczył jak czegoś nie umiesz zrozumieć
  • brak wycieczek szkolnych
  • brak imprez szkolnych, itp.
  • odłączenie się od ludzi (nie w każdym przypadku)

Moja ogólna opinia jest taka że szkoła domowa może być super dla niektórych osób, a okropna dla innych to wszystko zależy od osoby i od rodzaju edukacji domowej, np. moja kuzynka uczy się w domu ale do niej przychodzą nauczyciele i jej to pasuję chociaż brakuję jej tej interakcji z przyjaciółmi, albo moja koleżanka też uczy się w domu ale spotyka się z przyjaciółmi bardzo często i edukacja domowa jest dla niej idealna, ale np. mój młodszy brat który uczył się z moją mamą nie cierpiał edukacji domowej, nie umiał zrozumieć lekcji i nie był zmotywowany do uczenia się więc dla niego szkoła domowa była okropna.


To tyle, napiszcie mi w komentarzach czy chcielibyście spróbować uczyć się w domu? i czy mam zrobić post o motywacji albo o czym byście jeszcze chcieli słyszeć. 
Do następnego postu <3
  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz